gyűjtögetős kártya

A Hazai Hősök gyűjtögetős kártyajáték célja, hogy gyermekeink megismerjék, vagy akár mi is újra felfedezzük az ismert vagy kevésbé ismert történelmi nagyjainkat, függetlenül attól, hogy várvédő vitézről, uralkodóról vagy akár csodákat alkotó iniciálé festőről legyen szó.

A kártyák gyűjtése és cserélgetése már önmagában remek időtöltés és új barátságok forrása, de emellett a fiatalok játékos formában szerethetnek meg olyan karaktereket, akikkel a tananyagban találkoznak, megnövelve az érdeklődésüket, könnyebbé téve az ismeretszerzést.

Miért csak focistákkal, külfödi szuperhősökkel és rajzfilm figurákkal azonosuljanak a fiatalok, miért ne forgathatnák Toldit, Mátyás királyt és Zrínyi Ilonát? Végre itt a lehetőség!

típusok

Vitézek: katonák, végvári hősök, harcosok, hadvezérek, lovagok. Mindenki, aki harci cselekményeiről híres.

Művészek: Írók, költők, dalszerzők és előadók, festők és szobrászok. Mindenki, aki a művészetekben jeleskedett.

Uralkodók: Királyok, fejedelmek, császárok, hercegek. Mindenki, aki uralkodott, még ha koronája nem is volt.

Nemesek: Olyan arisztokraták, akik az örökölt vagyont a haza, egy eszme, vagy akár a családjuk szolgálatába állították.

Vallási személyek: olyan egyházi emberek, akik marandandót alkottak, egyetemes értéket képviseltek, legyenek bármilyen felekezetből valók.

Politikusok: olyan történelmi alakok, akik időtálló, korokon átívelő eszméket képviseltek és minden energiájukat a haza szolgálatára használták fel.

Tudósok: feltalálók, polihisztorok, kutatók, oktatók, bölcsek, mindenki, aki mestere volt a tudományoknak.

Szakmák: nincsenek kis és nagy hősök, egy kovács, aki ostrom előtt gyártja a fegyvereket ugyanolyan nélkülözhetetlen, mint a várkapitány.

tulajdonságok

Erő: olyan karakterekre jellemző érték, akik testi erejükről, kitartásukról vagy állóképességükről ismertek

Bölcsesség: Az ész és elme jelképe, az érett, megfontolt vagy akár stratégiai gondolkodás képességét mutatja

Képzelet: a művészekre és egyes szakmákra jellemző , de a legnagyobb kaliberű vezetőknél is megtalálható

játékszabály lehetőségek

Az alábbiakban bemutatunk pár játékszabály variációt, de biztosak vagyunk benne, hogy a játékosok ennél sokkal egyedibb, kreatívabb és nagyszerűbb szabályrendszereket fognak kialakítani, ahogy mi is tettük régen. A lenti szabályok használhatóak teljes, részleges, vagy akár több paklival is. A játékosok száma is szabadon választott. Azt, hogy ki kezdjen, el lehet dönteni pénzfeldobással, vagy kiválasztani egy tulajdonságot (Erő, Bölcsesség, Képzelet) és mindenki húzzon véletlenszerűen egy lapot, akié a legnagyobb értékű az adott tulajdonságból, az kezdhet.

A megszokott

  1. Osszuk el egyenlően a lapokat
  2. Mindenki keverje meg
  3. Aki kezd, válasszon egy tulajdonságot
  4. Mindenki mutassa be a legfelső lapot
  5. Akinél a kiválasztott tulajdonság értéke a legnagyobb, az nyeri a kört
  6. Döntetlennél újabb legfelső lapot kell mutatni és akinél az adott érték a legnagyobb az nyeri a kört
  7. A nyertes maga elé helyezi az elnyert lapokat és kiválasztja a tulajdonságot a következő körre
  8. Amikor a lapok elfogytak a kezekből, az nyert, aki előtt a legtöbb elnyert kártya van

A kő-papír-olló

  1. Osszuk el egyenlően a lapokat
  2. Mindenki keverje meg
  3. Mindenki mutassa be a legfelső lapot
  4. Csak a kártyák legnagyobb értékű tulajdonsága számít
  5. Erő üti a Bölcsességet, Bölcsesség a Képzeletet, Képzelet az Erőt, függetlenül azok konkrét értékétől.
  6. Veszít a körben, aki senkit nem tud ütni, míg akik között döntetlen van, ők új lapot húznak, amíg egyikük győz
  7. A győztes az összes, a körben szereplő lapot maga elé helyezi
  8. Jön a következő kör, a végén az nyer, aki előtt a legtöbb lap van

A póker

  1. Minden kártyát tegyünk 1 pakliba
  2. Keverjük meg a paklit
  3. Minden játékosnak osztani kell 5 lapot
  4. Minden játékos eldöntheti az 5 kártyából melyiket tartja meg, a többit eldobja és húz helyettük újakat a pakliból, hogy ismét 5 lapja legyen
  5. Mindenki megmutatja a lapjait, az nyer akinek a legerősebb az 5 kártyája, a kártyák “Típus”-a alapján
  6. Erősorrend: 1 pár (két azonos típus), 2 pár, 1 terc (három azonos típus), full house (egy pár és egy terc), poker (4 azonos típus), 5-of-a-kind (5 azonos típus)

Shopping Cart
Megígérjük, hogy kizárólagHASZNOS ÉS ÉRDEKES

dolgokat fogunk küldeni, olyat amit mi is szívesen elolvasnánk. ITT egy példa

Betekintést a karakterek készítésébe, rajzolásba, színezésbe, nyomdai munkába. Érdekességeket a Hazai Hősökről. 

Időnként csak Neked szóló kedvezményeket, hátha épp ajándékot keresel magadnak vagy másnak.